renkistan araması

31 Ağustos 2016 Çarşamba

Sivilcelerimden kurtulma aşamam ve Roaccutane

      

      Merhabalar...

      Sizlere sivilce ve siyah noktalarımdan nasıl kurtulduğumu anlatacağım…

      Yağlı bir cilde sahiptim. Lise zamanlarımda ise bu yağlı cildimde sınav streslerinden sivilceler çıkmaya başlamıştı… (Aslında sadece stresten değilmiş, sağlıksız beslenmek, düzensiz uyku… ) Doktora gittim. Önce bana kremler verdi (imex, tretin..) kullandım düzenli olarak ama hiç etki etmedi. Sonra tekrardan gittim bu sefer kan tahlili yaptı ve Roaccutane verdi.  Ve her ay düzenli kontrole gelmem gerektiğini söyledi.

    ‘Roaccutane, bir akne ilacı. Ciltteki sebum üretimini azaltır, siyah nokta oluşumunu da önler.  Ve akne oluşumuna zemin hazırlayan bakterileri de yok eder.’

   İlk ay düşük dozda kullanmaya başladım. Hiç etki göstermedi sadece dudaklarım kurudu. 1 ay dolduktan sonra kontrole gittim ve yine kan tahlili yapıldı. Doktorum ilacın dozunu arttırdı.

   Ve facia başlıyorrr… 2. aydan sonra cildimdeki bütün siyah noktalar sivilceye dönüştü. Ben sivilcelerimden kurtulmak istiyordum daha çok artıyordu… Dudaklarım daha çok kurumuştu.. Gülünce canım yanıyordu… İlaçlarımı düzenli olarak kullandım. Ve bu süreç içerisinde yediklerime içtiklerime cildimin temizliğine çok dikkat ettim.

  -Hayatımdan işlenmiş ürünlerin hepsini çıkardım. (cips,bisküvi,kraker)
  -Bol bol su içtim.
  -Sivilcelerim ‘beni patlat’ diye bağırsada kesinlikle elimi sürmedim. Çünkü bu süreçte cilt zaten çok hassas bide sivilceler ellenirse ciltte leke olarak kalacağının bilincindeydim.
  -Cildimi temiz tutmaya özen gösterdim. Sadece saf su kullandım. Sabun kullanmadım cildimin daha fazla kurumasını istemiyordum...

   Dudaklarım ve ellerim üzerindeki kuruluk için pomat kremler kullandım. Yaptığım en büyük hata ise yüzüme bepanthol sürmek oldu… Bepanthol benim yüzümü tüylendirdi. Keşke başka bir krem kullansaymışım. ( Aman siz kullanmayın.) 
 Daha sonra ise gözlerimde kuruluk başladı. Ve yine başka bir doktor kontrolünde göz damlası kullanmaya başladım. 
Bu süre içerisinde en sevdiğim şey ise saçlarımın hiç yağlanmamasıydı. 

    Ben yaklaşık 10 ay bu ilacı kullandım…Ve yüzümde sivilce ve siyah noktalarımdan eser kalmamıştı. İlaç bittikten 1 ay sonra cildim toparlanmaya başladı. Dudaklarımdaki ellerimdeki ve gözlerimdeki kuruluk hepsi hemen hemen geçti…

    Şimdi ilacın üzerinden 3 sene geçti… Cildimde hala sivilce çıkmıyor… Ve cildim eskisi kadar yağlı değil. 10 ay acı çektim ama buna değdi… Ben sonuçtan çok memnun kaldım… Umarım sizde memnun kalırsınız…

  Sorularınız olursa lütfen yazın.  İnstagram: renkistan bana ordanda ulaşabilirsiniz…


   Mutlu kalın… Sağlıklı kalın…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder